communicatie met het bedrijfsleven
ik.
Ik werk al drie jaar
op deze plek. Ik wil wat
anders. Ik kan beter.
Ik ga technisch Engels
leren, kom ik verder,
misschien wel wat zien
van de wereld.
maatwerk
bedrijfsopleidingen op maat
investeren door leren
1. Advertentiecampagne
In personeelsbladen en huis-aan-huisbladen in de regio. Het gaat
om kleine formaatjes die als speldenprikken mensen triggeren om
(1) op de website te gaan kijken (2) de studiegids aan te schaffen.
2. Website
Separaat, dus los van het Da Vinci College, een website presen-
teren (wel in huisstijl) waarop alle bedrijfsopleidingen kort worden
gepresenteerd. Noem de website bijvoorbeeld
pany.nl (laat onderscheid zien, maar haak ook aan bij de naam Da
Vinci) en toon op de website alle bedrijfsopleidingen op overzich-
telijke wijze. Vul de website o.a. met filmpjes waarin oud-stu-
denten van de Da Vinci Company vertellen over wat ze aan hun
bedrijfsopleiding gehad hebben. Film op de werkvloer.
3. Trainingsgids
Ontwerp een duidelijke opleidingsgids/map waarin alle opleidin-
gen beschreven staan. Deze gids moet de spil zijn in het com-
municatietraject. Online kan hij besteld worden, maar is in zijn
totaliteit niet online te raadplegen. Het moet een ‘hebbeding’ zijn.
Werk eventueel met QR-code die naar filmpjes linkt.
4. Driehoeksbordencampagne
Het plaatsen van borden (visuals van advertentie) op bedrijfster-
reinen. Je komt uit je kantoor en je rijdt er bijna tegenaan. Op de
borden: melding van Da Vinci Company en “vraag de studiegids
aan op
”. (crossmediacommunicatie).
Eventueel QR-code op het driehoeksbord.
Bij de communicatie met het bedrijfsleven dienen we twee doelgroepen te
onderscheiden en separaat te benaderen:
werknemers + werkgevers
De werknemer is hij of zij die een opleiding wil volgen om zijn kansen
binnen het huidige bedrijf of op de arbeidsmarkt te vergroten. De werkge-
ver wil zijn medewerkers in staat stellen een opleiding te volgen. Dit komt
uiteindelijk ook ten goede aan zijn bedrijf. Met welke communicatiemidde-
len willen we deze doelgroepen benaderen?
Acties gericht op werknemers
1...,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 19,20,21,22,23,24,25,26,27,...28